OTW by Vans, een exclusieve ontmoetingsplaats waar Vans samenwerkt met innovatieve mensen die de cultuur vooruit stuwen, kondigt de samenwerking met de bekende Nederlandse kunstenaar Piet Parra aan.
Meer lezenVans x Slam Jam by FUCT
Get FUCT! Vans x Slam Jam door FUCT
September 6, 2024
- Collaboration
Vans FUCT Slam Jam?
Of Slam Jam FUCT Vans?
Hoe dan ook, deze Vans zijn FUCT
Voortbordurend op hun vaste samenwerking komen Vans en Slam Jam opnieuw samen ter ere van de tegencultuur, dit keer gebaseerd op een ander Californisch icoon - LA's originele streetwearmerk, FUCT.
De samenwerking Vans x Slam Jam by FUCT benadrukt het rijke erfgoed en de underground roots van alle drie de merken, die hebben geleid tot deze subversieve collectie van iconische Vans-modellen.
FUCT (Friends U Can't Trust) werd in 1990 opgericht door de kunstenaar Erik Brunetti uit Los Angeles en is een anti-establishment label dat stevig geworteld is in de jeugdige rebellie tegen wie het voor het zeggen heeft op creatief gebied. Door de jaren heen is FUCT uitgegroeid tot een boegbeeld als het erom gaat creatieve vrijheid van expressie te promoten, afstand te nemen van vluchtige trends en trouw te blijven aan het DNA van de tegencultuur.
De vijfdelige collectie ontworpen door FUCT ziet ze hun eerste schoenencapsule ontwerpen, gericht op de LX Old Skool Reissue 36 en de LX Authentic Reissue 44. Ze hebben allemaal de nieuwe kwaliteitsbouw van Vans met hoogwaardige constructie en eersteklas comfort. Elk model heeft iconische details die een eerbetoon zijn aan de legendarische designgeschiedenis van FUCT, aangevuld met Slam Jam en het kenmerkende Vans-logo. Opvallende hoogtepunten van het product waren de voetbedden en kristallen buitenzolen met co-branding, de 'Chaos is Order' mantra foxing print van Slam Jam, het FUCT-logo in omgekeerd reliëf op de hiel en het geweven 'Steal this Shoe'-label aan de binnenkant.
Een visuele campagne in lijn met de befaamde creatieve koers van FUCT vergezelt de collectie en wordt ingezet tijdens een speciaal evenement in Milaan tijdens de Fashion Week in september 2024.
De collectie wordt op 13 september exclusief gelanceerd op FUCT.com gevolgd door een wereldwijde lancering op 19 september via slamjam.com en otw.vans.com.
Over FUCT
FUCT (Friends U Can't Trust) werd in 1990 opgericht door de kunstenaar Erik Brunetti uit Los Angeles en is een anti-establishment label dat stevig geworteld is in de jeugdige rebellie tegen wie het voor het zeggen heeft op creatief gebied. De unieke en toonaangevende benadering van FUCT zette een vroege 'subversieve streetwear'-toon. Door de jaren heen is FUCT uitgegroeid tot een boegbeeld als het erom gaat creatieve vrijheid van expressie te promoten, afstand te nemen van vluchtige trends en trouw te blijven aan het DNA van de tegencultuur.
Over Vans
Vans® is een merk van VF Corporation (NYSE: VFC) en is marktleider op het gebied van schoenen, kleding en accessoires voor skateboarden en andere originele actiesporten. De authentieke Vans®-collecties worden verkocht in meer dan 100 landen via een netwerk van dochterondernemingen, distributeurs en internationale kantoren. Vans® heeft meer dan 2.000 winkellocaties, waaronder eigen winkels, concessies en partnervestigingen. Het merk Vans® inspireert en stimuleert iedereen om “Off The Wall” te leven en belichaamt de vrijheidszin van jonge mensen, non-conformisme en een niet aflatende drijfveer om cultuur te stimuleren op het gebied van actiesporten, muziek, kunst en design.
Over Slam Jam
Slam Jam werd opgericht door Luca Benini in 1989 en was bestemd voor de underground, ver voordat de term 'streetwear' zelfs maar bestond. Vanuit het hoofdkantoor in Ferrara, ver weg van de Europese modewereld, was Slam Jam in staat om zijn eigen unieke, zeer kenmerkende stijl te ontwikkelen, met kunst, muziek en feesten als leidraad om in contact te komen met groepen gelijkgestemden over de hele wereld en om de eerste importeur van Italië te worden van veel merken die nu niet meer weg te denken zijn. In de afgelopen 35 jaar is Slam Jam uitgegroeid tot een wereldwijd erkend cultureel instituut en een keurmerk voor kleding en artikelen die representatief zijn voor stedelijke subculturen.